26 september - Reisverslag uit Arroyo Grande, Verenigde Staten van Ellie Lith - WaarBenJij.nu 26 september - Reisverslag uit Arroyo Grande, Verenigde Staten van Ellie Lith - WaarBenJij.nu

26 september

Blijf op de hoogte en volg Ellie

28 September 2014 | Verenigde Staten, Arroyo Grande

Vandaag afscheid genomen van San Francisco . We zijn via de Interstade naar Monterey gereden. Na wat zoeken zijn we eerst dwars door de golfcourse gereden, ( waar een paar reeen stonden te grazen langs de openbare weg) , zijn we de "17 miles" drive opgereden. Maar eerst 10 dollar betalen. Een mooie route waar alleen de hele rijken wonen. Het hele gebied is doorspekt met golfbanen aan de ene kant en aan de andere kant de zee!
Daarna de Pacific Coast Highway afgereden die hebben we 150 miles gevolgt, helemaal langs de kust.
Wat is die mooi.
Je blijft foto, maken.
Tijdens een rustpauze langs de weg passeerde ons een stuk of 10 Ferrari's. Mooie auto,s en wat een mooi geluid.
Na onze route vervolgt te hebben kwamen er,telkens met een tussenpause een aantal ferrari's voorbij.
Op een gegeven moment stond er een bordje "zee olifanten."
We hadden al van Linda gehoord dat ze langs de kust moesten liggen.
Er lagen er veel erg lui te wezen!!!
Na een paar foto,s gemaakt te hebben stopte er ook een ferrari die ik dus nu duidelijk op de foto kon zetten.
En ff later kwamen er nog meer langs achtervolgt door een politieauto met zwaailichten aan!
De Highway afgereden en naar ons hotel in Arroyo Grande gereden waar we erg vermoeid aankwamen.
Morgen verder naar Los Angelos.

Verslag uit: Verenigde Staten, Arroyo Grande

Rondreis Canada en Zuidwest VS

Zo de reis is begonnen. De reis naar het vliegveld Dusseldorf verliep voorspoedig.
We zouden opstijgen om 13:05 maar er was vertraging dus we vertrokken nu om om 14:00 . Maar het werd 15:23 !!! Maar goed de vlucht ging goed af en toe wat turbelencie maar dat duurde niet lang. We zaten op de eerste rij van het middenpad dus genoeg beenruimte ;-). door de vertraging hoefde we inplaats van 5 uur maar 3 uur te wachten in New York. Och zo lang is dat niet (dachten wij) . De koffer van de band halen en opnieuw ergen anders op de band zetten. wat drinken halen . En wat denk je ???? juist vertraging ...
Vertrek stond gepland op 20:05 maar dat werd 20:40 .
We mochten het vliegtuig in om 20:45 en om 21:05 is hij naar de startbaan gegaan die heel ver weg lag. Fons maakte nog een geintje tegen mij we gaan rijden vandaag niet vliegen. Tegen de tijd dat we aan de startbaan kwamen was het 09:55. Nog even wachten zei de piloot want er is storm op komst en ze moesten een nieuwe route invoeren. In die tussentijd werd er een stuk achter ons een flinke discussie gaande tussen personeel en een passagier. Met het gevolg dat ze terug rijden naar de turminal en de passagier eruit moest. Nu is het inmiddels 22:00 en nog op de grond. Bewaking erbij, daarna politie . de mevrouw met hoofddoek was even weg en kwam weer terug haar 2 kids halen. toen moest de bagage er nog uit. Maar uiteindelijk gingen we om 22.45 de lucht in.
Om 23:45 kwamen we in Toronto aan. Op de koffers wachten en toen de huurauto ophalen. Dat ook erg veel tijd in beslag nam.We reden rond 00:50 weg. Toen nog ruim 1 uur rijden en rond 02:10 kwamen we bij Tante Jo aan.