14 september - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Ellie Lith - WaarBenJij.nu 14 september - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Ellie Lith - WaarBenJij.nu

14 september

Blijf op de hoogte en volg Ellie

15 September 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vanmorgen vertrokken voor een rit van 120 km naar de grand canyon.
Prachtige rustige wegen en een prachtig uitzicht. Daar aangekomen , moesten we zoeken voor een parkeer plaats. dat viel niet mee. na een paar rondjes toch nog een plaatsje kunnen bemachtigen.
Toen zijn we naar het visitor centrum gegaan waar het een en ander uitgelegd werd over het bestaan van de grand canyon.
Daarna hebben wij een stukgelopen van de Bright Angel trail.
Het ging redelijk vlug naar beneden en dan moet je ook weer omhoog.
Dus een stuk gelopen en foto´s gemaakt toen weer naar boven.Het was er fantasties. Daarna de rode route gedaan met de shuttelbus. Er waren 9 stopplaatsen en dan kon je eruit om met de volgende bus 20 minuten later weer in te stappen om naar de volgende halte (uitzichtpunten) te gaan.
Wij hebben ginds de hele route in de bus gezeten tot het einde bij Hermits restaurant.
Op de terug weg zijn we er bij de Mohave Point eruit gegaan en een stuk gewandeld ongeveer 1.8 km tot Powelpoint. vandaar af weer met de bus naar het vertrekpunt de Village .
We hebben 1 eekhoorn gezien en een paar herten en een condor en een paar kraaien!!!
Er was ook een "ïndiaan" muziek van zijn voorouders aan het spelen en vertelde daarover het een en ander.
Foto,s volgens. wij gaan weer slapen tis alweer 23.00
Morgen naar de Horse Shoeband en dan door naar Monument valley.

• 15 September 2014 - 22:59

Caspar:

Hoi samen , fijn te lezen dat jullie het leuk hebben , eindelijk een beetje meer ruimte dan thuis

• 16 September 2014 - 18:11

Nanny.:

Hoi hoi Fons en Ellie leuk om jullie verslagen te lezen ,prachtige reis maken jullie zeg.
    Ik vertel alles aan tante An wat jullie schrijven. Geniet er van , doei doei

Verslag uit: Verenigde Staten, Grand Canyon

Rondreis Canada en Zuidwest VS

Zo de reis is begonnen. De reis naar het vliegveld Dusseldorf verliep voorspoedig.
We zouden opstijgen om 13:05 maar er was vertraging dus we vertrokken nu om om 14:00 . Maar het werd 15:23 !!! Maar goed de vlucht ging goed af en toe wat turbelencie maar dat duurde niet lang. We zaten op de eerste rij van het middenpad dus genoeg beenruimte ;-). door de vertraging hoefde we inplaats van 5 uur maar 3 uur te wachten in New York. Och zo lang is dat niet (dachten wij) . De koffer van de band halen en opnieuw ergen anders op de band zetten. wat drinken halen . En wat denk je ???? juist vertraging ...
Vertrek stond gepland op 20:05 maar dat werd 20:40 .
We mochten het vliegtuig in om 20:45 en om 21:05 is hij naar de startbaan gegaan die heel ver weg lag. Fons maakte nog een geintje tegen mij we gaan rijden vandaag niet vliegen. Tegen de tijd dat we aan de startbaan kwamen was het 09:55. Nog even wachten zei de piloot want er is storm op komst en ze moesten een nieuwe route invoeren. In die tussentijd werd er een stuk achter ons een flinke discussie gaande tussen personeel en een passagier. Met het gevolg dat ze terug rijden naar de turminal en de passagier eruit moest. Nu is het inmiddels 22:00 en nog op de grond. Bewaking erbij, daarna politie . de mevrouw met hoofddoek was even weg en kwam weer terug haar 2 kids halen. toen moest de bagage er nog uit. Maar uiteindelijk gingen we om 22.45 de lucht in.
Om 23:45 kwamen we in Toronto aan. Op de koffers wachten en toen de huurauto ophalen. Dat ook erg veel tijd in beslag nam.We reden rond 00:50 weg. Toen nog ruim 1 uur rijden en rond 02:10 kwamen we bij Tante Jo aan.