9-10-11-12-13 september - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Ellie Lith - WaarBenJij.nu 9-10-11-12-13 september - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Ellie Lith - WaarBenJij.nu

9-10-11-12-13 september

Blijf op de hoogte en volg Ellie

14 September 2014 | Verenigde Staten, Lake Havasu City

9 september. Om 04.30 liep de wekker af. Tante Jo en ome Frans hadden de tafel al gedekt en thee gezet . alles in de auto geladen en de tante en oom hebben ons een stukje weggebracht zodat we het goed konden vinden. afscheid genomen en wij zijn verder gereden terwijl zei weer naar huis reden. auto ingeleverd en ingecheckt. Vliegtuig is voor de verandering zelfs iets te vroeg vertrokken. Reis is goed verlopen. We zijn in LOS ANGELOS. Daar aangekomen in de goede car rentel bus vertrokken om "onze"auto op te halen. We mochten er een pakken en het werd een Chevrolet Cruze. Hij rijd heerlijk is nog nieuw. Er staan 3300 km op de teller. Vandaar naar ons hotel gereden, s,avonds wat gegeten en in ons bed gekropen.

10 september
De volgende dag weer vroeg en via de Sunset Ave naar hollywood gereden. Daar zijn we over de hollywood blvd zijn we naar het centrum van hollywood gereden. Daar de auto geparkeerd en vervolgens te voet de hollywood blvd verkend. Al die sterren in de stoep waar ik wat foto' van heb genomen.Vandaar uit zijn we naar Sante Monica beach gereden waar we op de pier gewandeld hebben. Daarna zijn we over het strand naar het park gelopen. Waar heel wat fitnis apperatuur staan. En dan bedoel ik niet een crosstrainer maar een stel ringen waar je van de ene naar de andere kunt slingeren net als Tarzan. koor dansen of gewoon spieroefeningen doen. Daarna naar Normas reataurant gereden waar we een Tbone steak besteld hadden maar we kregen ook een bord sla en een bord mexicaanse soep. All incl pfffff. Morgen naar Palm Springs

11 september.
Goed geslapen en naar ons hotel gereden, wat niet makkelijk ging flinke file vanwege een ongeluk. In ons mooi hotel aan gekomen hebben we ingecheckt .
Het was erg heet 40 gr dus de Murray trail moet wachten tot morgen.
We zijn naar het centrum gereden waar een soort braderie was. wij hebben wat rond gelopen daar. Mooie spullen maar helaas breekbaar of te groot.
Toen zijn we een hapje gaan eten en weer vroeg het bed in want morgen vroeg gaan we toch die trail wandelen.

12 september.
De wekker liep af om 07.00. Wassen aankleden en de spullen voor de wandeling klaarleggen. We hadden fruit gekocht veel water ingeslagen. Fons mag die in zijn rugzak dragen.
Het weer valt nu nog mee maar het is al warm. Naar de trail gereden en de auto geparkeerd. Nog een stuk lopen en ja daar begint de murray trail.
Vol goede moed gaan wij op pad. Het eerste stuk gaat goed. Na 20 min kregen we pannen !! De zool van Fons zijn schoen voor die liet los. (kreeg honger) :-). Nog een stuk door gelopen maar dat loopt niet lekker en gaat steeds verder los . Maar onze Fons is heel creatief en heeft met een stuk van zijn veter de zool vast gestrikt voor over zijn voet. Nu was hij blij dat ie die vervelende lange veter niet afgeknipt had. We gaan weer vol goede moed verder. Maar de temperatuur die bleef maar stijgen. de bocht om en we zien palmbomen. maar nog geen water. we lopen verder en verder maar geen water :-(. een heel klein stroompje war we zo overheen stappen. De zool ging nog verder los en de temperatuur liep op naar de 40 gr. We zijn omgedraaid omdat we bang waren dat de zool helemaal los ging en de hitte was heel erg ! Ik werd er niet lekker van. appel gegeten en veel gedronken, maar ik wilde uit die verdomde zon. Bijna uit de trail en toen ging de zool helemaal los. Fons de veter er voor en achter om de schoen heen gedaan en zo zijn we het laatste stuk terug gelopen. Wat was ik blij dat ik in de auto zat. Heerlijk die airco hoog :-). Een hapje gaan eten bij de subway. Daarna zijn we ongeveer 2 uur door het Joshua Tree Nationalpark gereden
Toen de weg vervolgd naar Lake Havasu City waar we om 19.00 aan kwamen. ongeveer 480 km gereden. Uren door de Majove desert gereden waar je bijna geen auto tegen kwam. Tegen de tijd dat we bij Lake Havasu City kwamen werdt het heel toeristisch. auto,s met de grootste en duurste speedboat (powerboot) erachter.
Toen zijn we naar het restaurant de "Red Union" gereden en daar heb ik volgens mij de lekkerste spare ribs gegeten die ik me kan heugen. Niet vet super mals heerlijk gemarineerd en het vlees viel zo van de botten af
Jammie jammie. Fons had een heerlijke steak Montreal.
Toen naar bed......

!3 september.
Vanmorgen beetje uitgeslapen. Maar ik was om 06.00 toch al wakker. Nog maar een beetje soesen. Ontbeten en de koffers weer gepakt. Dat gaat redelijk vlug omdat ik in de kleine het nodige doe voor een paar dagen, dan hoeven we die grote niet elke dag naar binnen te sjouwen :-)
Nu op weg naar Flagstaff. Dat is ongeveer 350 km. Nog een stuk route 66 gehad. En niet 1 motorrijder gezien. Het eerste stuk was weer woestijn maar hoe meer we oosten reden hoe groener het werd. En ook kouder en het heeft zelfs nog wat druppels geregend. Tis een stuk koeler hier. Ben benieuwd of het morgen nog zo is.
Morgen naar de grand Canyon.

• 14 September 2014 - 09:16

Linda, Floor En Xem:

Hoi paps en mams!

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken! We zien veel bekende dingen langskomen, zoals Venice Beach in LA.
    Nog van die bodybuilders aan de apparaten zien hangen?

Jammer dat  de trail bijna droog stond, de zon zal inmiddels veel water verdampt hebben. Hebben jullie ook veel hagedisjes gezien?

Goed te lezen dat je lekkere spare-ribs op hebt, zo te lezen hebben jullie een goede vervanger voor Jaspers gevonden in Lake Havasu City.

Nu naar Flagstaff ben benieuwd wat jullie daar van vinden, daar zijn wij toen niet geweest.

Hier alles zijn gangetje, het is heerlijk nazomer weer. Onze vrije week zit er alweer bijna op, morgen moet Floor alweer werken en dinsdag ik ook weer.

Veel plezier met de rest van jullie avontuur!

• 14 September 2014 - 17:01

Rineke:

Hai die Fons & Ellie,
    Leuk om jullie zo te volgen.
    Geniet lekker van jullie vakantie en laat ons meegenieten door de leuke verhalen en mooie foto's.
    Om er jaloers van te worden.

Nog een fijne tijd! Geniet ervan!
    Groetjes

Verslag uit: Verenigde Staten, Lake Havasu City

Rondreis Canada en Zuidwest VS

Zo de reis is begonnen. De reis naar het vliegveld Dusseldorf verliep voorspoedig.
We zouden opstijgen om 13:05 maar er was vertraging dus we vertrokken nu om om 14:00 . Maar het werd 15:23 !!! Maar goed de vlucht ging goed af en toe wat turbelencie maar dat duurde niet lang. We zaten op de eerste rij van het middenpad dus genoeg beenruimte ;-). door de vertraging hoefde we inplaats van 5 uur maar 3 uur te wachten in New York. Och zo lang is dat niet (dachten wij) . De koffer van de band halen en opnieuw ergen anders op de band zetten. wat drinken halen . En wat denk je ???? juist vertraging ...
Vertrek stond gepland op 20:05 maar dat werd 20:40 .
We mochten het vliegtuig in om 20:45 en om 21:05 is hij naar de startbaan gegaan die heel ver weg lag. Fons maakte nog een geintje tegen mij we gaan rijden vandaag niet vliegen. Tegen de tijd dat we aan de startbaan kwamen was het 09:55. Nog even wachten zei de piloot want er is storm op komst en ze moesten een nieuwe route invoeren. In die tussentijd werd er een stuk achter ons een flinke discussie gaande tussen personeel en een passagier. Met het gevolg dat ze terug rijden naar de turminal en de passagier eruit moest. Nu is het inmiddels 22:00 en nog op de grond. Bewaking erbij, daarna politie . de mevrouw met hoofddoek was even weg en kwam weer terug haar 2 kids halen. toen moest de bagage er nog uit. Maar uiteindelijk gingen we om 22.45 de lucht in.
Om 23:45 kwamen we in Toronto aan. Op de koffers wachten en toen de huurauto ophalen. Dat ook erg veel tijd in beslag nam.We reden rond 00:50 weg. Toen nog ruim 1 uur rijden en rond 02:10 kwamen we bij Tante Jo aan.